الأربعاء، 22 أبريل 2020

pacman by python

'''
Exercises

1. Change the board.
2. Change the number of ghosts.
3. Change where pacman starts.
4. Make the ghosts faster/slower.
5. Make the ghosts smarter.
'''


from random import choice
from turtle import *
from freegames import floor, vector

state = {'score'0}
path = Turtle(visible=False)
writer = Turtle(visible=False)
aim = vector(50)
pacman = vector(-40, -80)
ghosts = [
    [vector(-180160), vector(50)],
    [vector(-180, -160), vector(05)],
    [vector(100160), vector(0, -5)],
    [vector(100, -160), vector(-50)],
]
tiles = [
    00000000000000000000,
    01111111011111110000,
    01001001010010010000,
    01111111111111110000,
    01001010001010010000,
    01111011011011110000,
    01001001010010000000,
    01001011111010000000,
    01111110001111110000,
    00001011111010010000,
    00001010001010010000,
    01111111011111110000,
    01001001010000010000,
    01101111111110110000,
    00101010001010100000,
    01111011011011110000,
    01000001010000010000,
    01111111111111110000,
    00000000000000000000,
    00000000000000000000,
]

def square(xy):
    "Draw square using path at (x, y)."
    path.up()
    path.goto(x, y)
    path.down()
    path.begin_fill()

    for count in range(4):
        path.forward(20)
        path.left(90)

    path.end_fill()

def offset(point):
    "Return offset of point in tiles."
    x = (floor(point.x, 20) + 200) / 20
    y = (180 - floor(point.y, 20)) / 20
    index = int(x + y * 20)
    return index

def valid(point):
    "Return True if point is valid in tiles."
    index = offset(point)

    if tiles[index] == 0:
        return False

    index = offset(point + 19)

    if tiles[index] == 0:
        return False

    return point.x % 20 == 0 or point.y % 20 == 0

def world():
    "Draw world using path."
    bgcolor('black')
    path.color('blue')

    for index in range(len(tiles)):
        tile = tiles[index]

        if tile > 0:
            x = (index % 20) * 20 - 200
            y = 180 - (index // 20) * 20
            square(x, y)

            if tile == 1:
                path.up()
                path.goto(x + 10, y + 10)
                path.dot(2'white')

def move():
    "Move pacman and all ghosts."
    writer.undo()
    writer.write(state['score'])

    clear()

    if valid(pacman + aim):
        pacman.move(aim)

    index = offset(pacman)

    if tiles[index] == 1:
        tiles[index] = 2
        state['score'] += 1
        x = (index % 20) * 20 - 200
        y = 180 - (index // 20) * 20
        square(x, y)

    up()
    goto(pacman.x + 10, pacman.y + 10)
    dot(20'yellow')

    for point, course in ghosts:
        if valid(point + course):
            point.move(course)
        else:
            options = [
                vector(50),
                vector(-50),
                vector(05),
                vector(0, -5),
            ]
            plan = choice(options)
            course.x = plan.x
            course.y = plan.y

        up()
        goto(point.x + 10, point.y + 10)
        dot(20'red')

    update()

    for point, course in ghosts:
        if abs(pacman - point) < 20:
            return

    ontimer(move, 100)

def change(xy):
    "Change pacman aim if valid."
    if valid(pacman + vector(x, y)):
        aim.x = x
        aim.y = y

setup(4204203700)
hideturtle()
tracer(False)
writer.goto(160160)
writer.color('white')
writer.write(state['score'])
listen()
onkey(lambda: change(50), 'Right')
onkey(lambda: change(-50), 'Left')
onkey(lambda: change(05), 'Up')
onkey(lambda: change(0, -5), 'Down')
world()
move()
done()

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

hangman by python

import  random user= str ( input ( "What's your name?" )) print ( "Are you ready?" ,user) words=[ "han...